In salile obisnuite de fitness, muschii periferici sunt excesiv de solicitati si deci se dezvolta, dar organismul luat in totalitate se afla in dezechlibru. Acest lucru face ca muschii slabi sa devina si mai slabi sau cei puternici sa devina si mai puternici.

Asadar, prin metoda Pilates, pornind de la interior spre exterior, corpul se dezvolta armonios. Mintea preia controlul corpului implicand lucrul tuturor muschilor intr-un mod echilibrat, incepand de la cei profunzi, care sunt foarte rar stimulati, spre cei periferici.

Datorita acestui lucru odata ce o persoana se opreste dupa o rutina in cadrul unei sali de fitness, rezultatele dispar destul de repede. Cu exercitiile Pilates, prin contrast, rezultatele nu se pot intampla imediat, dar pe termen lung, beneficiile sunt clare. In plus, atunci cand opresti practicarea metodei pentru un timp, rezultatele inca raman. Si daca repornesti, chiar si dupa o pauza de doi ani, se vor simti ca si cum ai fi oprit doar ieri.

Grupurile musculare mai mici intra in uz, si vei incepe sa descoperi muschi de care nu stiai, sau realizezi ca ceea ce ai crezut ca odata este grasime de fapt ascunde muschi. Deasemenea plecand de la muschii profunzi, odata cu ei se intaresc si tendoanele si ligamentele iar articulatiile se vor stabiliza si ele in timp.

In Pilates se acorda o mare atentie si exista o multitudine de tipuri de exercitii ce ofera beneficii coloanei vertebrale care, impreuna cu pelvisul reprezinta axul central al organismului.

In cele din urma, metoda te ajuta sa dezvolti un control care este util pentru efectuarea unei game largi de miscari, de la cele mai simple, cum ar fi de urcat scarile, la cele mai complexe, cum ar fi ridicarea unei greutati incomode dintr-o pozitie dificila, fara a incorda spatele, umerii, sau alti muschi.

In concluzie, metoda Pilates urmareste sa produca urmatoarele:

1. Fluiditate si constientizare a miscarii.

2. Concentrare mentala si controlul miscarilor corpului fara a fi nevoie de concentrare asupra acestora

3. Un organism care „gandeste” pentru el insusi.

4. Un corp sanatos atat in ​​interiorul cat si in afara lui.