PILATES DE RECUPERARE

Pilates este recunoscut  mondial ca o metoda foarte buna de recuperare in urma accidentelor. Persoanele care sufera de boli sau accidente grave ar trebui sa consulte medicul specialist mai intai.

Pilates este eficient  ca metoda de recuperare, deoarece accentul  pus  pe miscari controlate și respiratie poate usura foarte mult durerea, rigiditatea musculara si cea articulara. Pilates este, de asemenea, o alegere populara ca metoda de recuperare, pentru ca este foarte versatil. Aproape orice miscare poate fi ajustata  pentru necesitatile pacientului.


PILATES IN TIMPUL SI DUPA SARCINA

Cu accent pe stretching, forta si aliniere, Pilates este ideal in timpul si dupa sarcina. Exercitii Pilates clasice sunt modificate pentru a aborda schimbarile si provocarile  inerente si unice de-a lungul sarcinii si dupa.

PRENATAL Pilates creste usor puterea abdominala, oferind suport  pentru greutatea bebelusului, si pregateste corpul pentru nastere prin consolidarea planseului pelvian si cresterea rezistentei organismului.

Un accent deosebit este pus pe respiratie constienta si postura corecta, care imbunatateste circulatia, ajuta la relaxare si amelioreaza durerile.

POSTNATAL Pilates este menit sa reconsolideze planseul pelvian  si  muschii abdominali profunzi, asftel incat  mama sa-si recapete forma si energia de dinainte de sarcina.


PILATES PENTRU SPORTIVI SI AMATORII DE SPORTURI

Sportivii  in special obtin beneficii extraordinare prin practicarea Pilatesului regulat, si au tendinta de a observa o imbunatatire masurabila dupa numai cateva sedinte de Pilates. Tehnica si performanta lor devine mai controlata si mai precisa pe masura ce acestia devin mai puternici.

Exercitiile Pilates intervin in consolidarea centrului de putere al organismului (abdomen, abdomen lateral, spate), precum si la intarirea muschilor. Se obisnuieste de catre persoanele active sau  sportivi care participa la competitii sa se concentreze doar pe grupele mari de muschi in timpul antrenamentelor. Repetand de multe ori  in acelasi stil de antrenament pentru a-si atinge  obiectivele, importanti muschi de sprijin sunt neglijati, si intarirea centrului de putere este de obicei ignorata. Acest lucru duce la un corp slab luat ca un intreg, cu o mulțime de ‘parti ce necesita a se lucra compensatoriu’. Acest lucru nu inseamna performante atletice optime, ba chiar mai rau, va duce la  accidentare la un moment dat.

Un instructor  Pilates cu experiența va identifica slabiciunile organismului si zonele in care trebuie lucrat compensatoriu sau zonele aflate in dezechilibru, si va adapta exercitii pentru a intari aceste zone si a restabiliza si realinia corpul. Rezultatul reprezinta o mai mare rezistenta generala a corpului  iar atunci cand organismul functioneaza ca un intreg, functioneaza mai inteligent, mai liber, si are performante mai bune!

Metoda Pilates a fost folosita si este folosita de catre sportivi  profesionisti si celebritati, cum ar fi Tiger Woods, Madonna, Kobe Bryant, Angelina Jolie, Miley Cyrus.